cuentolatino.pl stylologia.pl imprezart.com.pl miniart.pl myszkaagatka.pl teczowachatka.pl kategorie wsparcie księgowość dzieje się relaks babskie firmy o nas kontakt

sobota, 14 czerwca 2008

sezon na truskawki czyli.. Eton mess

Oto prosty!!! i pyszny przepis na deser z truskawakami by Nigella Lawson


skladniki:
truskawki 75 dkg
cukier 3 lyzeczki
olej balsamiczny 3 lyzeczki
smietana kremowka 75ml
bezy

truskawki pokroic na pol lub mniejsze kawalki
cukrem posypac pokrojone truskawki
olejem balsamicznm polac pocukrzone truskawki
wymieszac lyzka w salaterce

ze smietany kremowki zrobic bita smietane - mikserem na dosc sztywno
dodac pokruszone bezy i dosypac czesc truskawek - wymieszac delikatnie lyzka
nalozyc do pucharkow
polac na wierzchu dla dekoracji pozostala czescia truskawek z cukrem i olejem balsamicznym


a dla wzrokowcow film instruktarzowy (tylko w jez. angielskim) znajduje sie tutaj

2 komentarze:

Kinga pisze...

Czasami jest problem z ubiciem śmietany na sztywno. Ja kiedyś przeczytałam i to mi się zawsze sprawdza, że można ubić praktycznie każdą śmietanę tylko trzeba wcześniej dobrze schłodzić nie tylko śmietanę, ale i łopatatki, i naczynie. Bez tego śmietany często nie można ubić na sztywno:)

Ania Kiper pisze...

ja mam 2 lewe ręce w kuchni ( stąd taki prosty przepis ;), chyba mialam po prostu szczęście z tą śmietaną, była tylko wyjęta prosto z lodówki, pieknie ubiła mi się na sztywno :) ale dzięki wielkie za cenne uwagi na przyszłość!

 
kategorie